Dagboken #3 – Bedring i sikte

Dagboken #3 - Bedring i sikte

Endelig en dag hvor effektene av å bruke en kostholdsapp begynner å gi noen frukter (eller snarere å gi noen effekter siden frukt ikke er tillatt på lavkarbo). I dag har karbohydratene stort sett kommet fra fornuftige kilder, og det merker jeg umiddelbart i form av at formen er langt bedre, og ikke minst så er tarmen svært takknemlig. Det gjør selvsagt også hodet bedre. Det er håp i hengende snøre!

Det eneste negative er at jeg spist for lite proteiner, noe som gir utslag i at jeg ligger noe under på kalorier, men ift. til de 2 foregående dagene, så er fornøyd.

Hva har jeg spist i dag?

Lunsj:
4 speilegg med 130 gram bacon, stekt i smør

Mellommåltid:
Liten salat med crispisalat, reker, parmesan og majones.

Middag:
Kremet brokkolisuppe med ihjelkokt kylling (pulled chicken)

Snacks:
70 gram valnøtter

Dette ga 201 gram fett, 104 gram proteiner, og 20 gram karbohydrater, som utgjør totalt 2330 kalorier, noe som gir følgende visualisering.

Dette er hva jeg har spist i dag, målt i prosent av de ulike næringsgruppene. Målet er at jeg skal spise 71% fett, 25% proteiner og 4% karbohydrater per dag. I gram så utgjør det 224 gram fett, 178 gram proteiner og 28 gram karbohydrater

Faktiske kalorier er hvor mange kalorier jeg faktisk har spist i dag, mens planlagte kalorier er målet for hvor mange kalorier jeg skal spise hver dag.