Dagboken #7 – For mange kalorier, igjen…

Blir ikke slank av unnskyldninger

Jeg treffer nesten på makroen, men jeg har spist for mye fett og proteiner, noe som resulterte i for mange kalorier. I dag har det vært 3 fullverdige måltid og det er lett å se at jeg ikke takler helt ettersom det blir for mye av både fett og proteiner. Karbohydratnivået er dog helt innafor.

Hva har jeg spist i dag?

Frokost:
Lun “gresk” salat med ytrefilet

Lunsj:
Kjøpmannens protein grovis (lavkarbobrød fra Rema1000) med pålegg

Middag:
Gratinert kjøttdeig med grønnsaker

Dette ga 269 gram fett, 228 gram proteiner, og 25 gram karbohydrater, som utgjør totalt 3475 kalorier, noe som gir følgende visualisering.

Dette er hva jeg har spist i dag, målt i prosent av de ulike næringsgruppene. Målet er at jeg skal spise 71% fett, 25% proteiner og 4% karbohydrater per dag. I gram så utgjør det 224 gram fett, 178 gram proteiner og 28 gram karbohydrater

Faktiske kalorier er hvor mange kalorier jeg faktisk har spist i dag, mens planlagte kalorier er målet for hvor mange kalorier jeg skal spise hver dag.