Dagbok #6 – Brødbonanza

Dagbok #6 - Brødbonanza

I dag har jeg for alvor falt i en felle jeg ofte går i når jeg er matlei, og da er det lavkarbobrød som står for 2/3 måltid. Det er ikke til å stikke under en stol, jeg savner skikkelig smaken av ferske, hvite rundstykker, og da får man forsøke å spise noe som ihvertfall gir en lignende tekstur.

Men til tross for det, så er makroen omtrent der jeg vil den skal være. Har jeg omtrent slike dager som dette, så tror jeg at makroen treffer rimelig over tid. Det er lettere å tilpasse kosten når en spiser mat som man har en anelse om hvor mye næring det inneholder, men jeg må nok vurdere å bestemme hva jeg skal spise i forkant av uken, fremfor hva jeg kjøper når jeg er på butikken.

Hva har jeg spist i dag?

Frokost:
Kjøpmannens protein grovis (lavkarbobrød fra Rema1000) med pålegg

Lunsj:
Kjøpmannens protein grovis (lavkarbobrød fra Rema1000) med pålegg

Middag:
Lun “gresk” salat med ytrefilet

Dette ga 207 gram fett, 155 gram proteiner, og 22 gram karbohydrater, som utgjør totalt 2645 kalorier, noe som gir følgende visualisering.

Dette er hva jeg har spist i dag, målt i prosent av de ulike næringsgruppene. Målet er at jeg skal spise 71% fett, 25% proteiner og 4% karbohydrater per dag. I gram så utgjør det 224 gram fett, 178 gram proteiner og 28 gram karbohydrater

Faktiske kalorier er hvor mange kalorier jeg faktisk har spist i dag, mens planlagte kalorier er målet for hvor mange kalorier jeg skal spise hver dag.