Ukeplan kosthold

Mat og trening 26.06.21-02.07.21

Lørdag 26.juni 2021

Lunsj:
400 gram ovnsstekt torsk, brokkolipure og agurksalat

Middag:
Gratinert Finnbiff….

Kveldskommentar:
Ble dag nummer 2 med for mye karbohydrater og proteiner, men kalorinivå er i det minste mer eller mindre innafor.

Søndag 27.juni 2021

Morgenkommentar:
Våknet opp altfor tidlig pga. en forbanna flue. Den vekket meg flere ganger, men når jeg skal prøve å knerte den, så er den borte. Av en eller annen grunn så våknet jeg ekstremt sulten i dag. Kan være at de litt i overkant mange proteinene de siste dagene har sendt meg ut av ketose. Det er en strek i regningen, men eneste praktiske forskjellen er at jeg blir langt mer sulten. Det får jeg bare leve med, men grunnet at jeg spiste frokost, så blir det nok litt flere kalorier enn normal PSMF i dag.

Frokost:
Gratinert Finnbiff
Lunsj:
PSMF – 400 gram Torsk med 400 gram blomkål
Middag:
PSMF – 300 gram Mørbrad og 400 gram asparges

Kveldskommentar:
Hadde det ikke vært for at jeg måtte ha noe frokost, så hadde denne dagen vært helt etter boka. Litt for mye av alt, er vel alt jeg trenger å si.

Mandag 28.juni 2021

Morgenkommentar:
Heisann! Over 10 timer sammenhengende søvn. Det har ikke skjedd siden jeg kom i puberteten eller noe sånt. Seriøst, jeg kan faktisk ikke huske at det har skjedd noengang. Og ikke bare masse søvn, jeg føler meg uthvilt også, og det skjer heller ikke hvert år at jeg våkner uthvilt.

Frokost:
4 skiver (110 gram) Rema 1000 Protein Grovis med røkt makrell, Selbu blå og hamburgerrygg
Lunsj:
Gresk finnbiff v3
Middag:
Gresk finnbiff v3
Trening:
90 minutter vekttrening på Gym1540 (1230-1400)

Kveldskommentar:
Dagen i dag har igjen vært litt for mye av alt. Ingen krise, men nødt til å skjerpe meg om jeg skal følge planen min, ettersom det de første 3 dagene i denne «uken» ikke har vært helt optimalt, verken karbo eller kalorimessig.

Har lagt inn trening som eget felt fra og med i dag, så jeg får dokumentert det også. Skal sette opp 2 treningsprogrammer i morgen, og begynne å dokumentere hva jeg har gjort av hva. Hadde forøvrig 4 treningsøkter forrige uke og det er skikkelig deilig å være i gang igjen.

Hva proteiner angår, så har jeg grunnet at det ser ut til at det nå blir regelmessig trening økt det «lovlige» proteininntaket fra 193 gram til 212 gram per dag. Det vil si, er jeg over 193 gram, så er jeg fornøyd, men idealnivået er 212 gram per dag med proteiner. Jeg har også økt den totale kalorimengden jeg kan spise med tilsammen 800 kalorier i uken, fordelt på økning med 300 kcal tirsdag, 500 kcal onsdag, og en ørliten reduksjon på 100 kcal på lørdager. Det gir et snitt på 1912 kalorier per dag. Antatt kaloriforbruk per dag med det nåværende aktivitetsnivået er ca 4500 kalorier, hvilket gir et teoretisk underskudd på ca. 2600 kalorier per dag eller 2,6 kg i vektnedgang per uke, så får praksis vise hvor langt unna jeg er teorien.

Tirsdag 29.juni 2021

Morgenkommentar:
Som forrige tirsdag, så er jeg igjen så støl at jeg knapt vet hvor jeg skal gjøre av meg. Det er ingen tvil om at jeg i går fant noen muskler som jeg ikke fant forrige uke, så en velkommen fridag fra trening i dag. Hva mat angår, så skal jeg tilbake på riktig spor ift. karbohydrater og kalorier i dag.

Lunsj:
Kjøpmannens proteinsandwich
Middag:
400 gram kyllingfilet, 300 gram blomkål og hvitløkssaus
Kveldsmat:
Kjøpmannens proteinsandwich
Trening:
Tirsdager er det planlagt treningsfri, og i dag holdt jeg den. Jeg var faktisk så støl at jeg knapt hadde lyst til å reise meg opp.

Kommentar:
Litt høy på karbohydrater, ellers en nær perfekt dag.

Onsdag 30.juni 2021

Jeg veier meg onsdag morgen, i tilegg til den offisielle på lørdager for å se etter om jeg er på rett kurs, og i dag så er det noe seriøst galt. Vekten viser 232.7 kg, hvilket er nesten 4 kg mer enn hva jeg håpet at det skulle stå på vekten. Jeg er som på søndag, ikke i ketose. Jeg trodde det var proteiner som var skylden på søndag, men nå vet jeg bedre. Jeg kjøpte noen poser med Dent pastiller (Dent Flip) på fredag og selv om jeg ikke kjenner på magen at det er noe galt, så er det ingen tvil om at maltitolen i den sender meg ut av ketose.

Noen som vil kjøpe 5 poser? Vel, så lenge blir den(t) ikke i hus. Den(t) skal ut i dag, for nå kjenner jeg tanken og lysten om sprekk kommer krypende. Håper jeg klarer å mobilisere nok krefter til at det ikke blir pils, pizza og potetgull i dag.

Lunsj:
Kjøpmannens proteinsandwich
Middag:
Kylling et eller annet
Middag 2:
Donut, pizza & potetgull
Dessert:
Halo Top Candybar iskrem

Kommentar:
Dette gikk åt skogen i dag. Utenfor keto og hjernen min kortslutter fullstendig. Hvorfor må jeg være så idiot? Prøvde å telle kaloriene, men det ble altfor demotiverende, så jeg tror at rundt 7000 kalorier er sannheten. Det er muligens skivebom, men så det er det offisielle tallet. Dog, potetgullet ble kastet, for det var altfor salt. Skjønner ikke hvordan jeg kunne kaste i meg 3-4 sånne poser om dagen før. Uansett, moralen er at man ikke skal døtte i seg alternative produkter. Jeg må virkelig hive dirty keto en gang for alle.

Torsdag 01.juli 2021

Tilbake der jeg hører hjemme i dag. Sånne dager som i går er ikke bra, og mitt store problem er faktisk ikke slike dager hvor jeg døtter i meg altfor mye, men det er det at jeg fortsetter de dagene med 1-2 uker, før jeg er tilbake på rett spor. SLIK skal det ikke bli denne gangen!! Men jeg må nok spise litt mer kalorier de neste dagene, for at jeg ikke skal gå på en ny smell.

Frokost:
Proteinsandwich
Middag:
300 gram finnbiff og 550 gram aspargesbønner

Kommentar:
Fytterakkern for en dag. Altså, kostholdsmessig ble dagen ikke så gal, men altfor lite kalorier. Det som var (er) problemet i dag er en forferdelig diare. Klokken er nå 0230 natt til fredag, og turene til og fra dassen er fortsatt ikke avsluttet. Bare dette er grunn god nok til å aldri spise ting jeg ikke ønsker igjen.

Fredag 02.juli 2021

Æsj, som jeg skrev i går, så fikk jeg tidenes diare, og nå eier jeg ikke energi. Håper det går bra på morgentreningen i dag uten noen form for overraskelser. Spiser som i går uten å telle kalorier og antar totalen blir ca 3000 kalorier. Tilbake til hverdagen fra i morgen.

Lunsj:
1 kylling med kebabsaus
Middag:
Finnbiffgryte
Kommentar:
Ingen kommentar

Veiedag 03.juli 2021 (lørdag)

Ooops. ukens tall er ikke aktuelle for publisering grunnet sprekken på onsdag. De går opp med over 5 kg fra forrige uke, og det gidder jeg ikke å publisere. Jeg vet det er vann, men fortsatt grusomt irriterende.

Oppsummert

Frem til onsdag, så var dette helt greit. Så fikk jeg i meg nesten like kalorier på onsdag, som jeg hadde gjort tilsammen fra lørdag til tirsdag. Onsdag ble en katastrofe, men har hentet meg inn igjen greit nok i etterkant. Treningsmessig har det ikke vært optimalt, igjen grunnet min fullstendig manglende evne til å stå i mot karbosuget når det melder seg. Jeg bør låse meg i fast i et tre e.l. de dagene hvor jeg kjenner suget kommer.

Ettersom jeg gikk på en smell på onsdag, så er denne ukens detaljoppsummering avlyst. Jeg antar med litt dårlig selvinnsikt fra onsdag at jeg totalt har spist rett i underkant av 20000 kalorier denne uken. Det gir en teoretisk vektnedgang på ca. 1.3-1.4 kg, tiltross for en så elendig dag som jeg hadde på onsdag, men vekta viser derimot oppgang, fordi jeg igjen har fått endel vann i kroppen. Det forsvinner frem til neste helg, gitt at jeg ikke går på en ny smell i bursdagen til min nevø på onsdag…

Innafor eller utafor?

UTAFOR! Ingen grunn til å gå i dybden!!!