Mat og trening – Tirsdag 14.07.2020

Mat og trening

Jeg sliter litt med vekten for tiden. Den rikker seg ikke og det virker som for meg at kroppen tviholder på vannet. Hvis ikke det skjer noe i løpet av de neste dagene, så må jeg forsøke meg på noen dager med OMAD igjen, for å se om det kan gjøre at vekten begynner å gå nedover igjen. For det ser virkelig ut som at kroppen responderte vesentlig bedre på vektnedgang når jeg hadde minst 2 dager med OMAD i uken, men jeg ser egentlig ikke årsaken, for jeg spiser såpass lite og trener på et greit nivå, så vekten burde ha rast nedover nå også.

Mat?

For lite/feil mat før trening, men middagen var helt grei. At det går inflasjon i ymse pureer om dagen er bare fordi jeg jakter på den perfekte oppskrift, men dagens middag inneholdt ikke den perfekte oppskriften.

Lunsj:
Pølser med løkdip
Middag:
Stekt kyllingbryst med blomkål- og brokkolipu

Trening?

En halvveis positiv sak er jo at jeg har klart å finne ut hvorfor hånda har blitt så vond. Jeg har hatt en anelse om at det har vært min noe eksessive bruk av datamusa, men det er faktisk brystpress som er synderen. Det er jo en av øvelsene som jeg trenger mest å kjøre hardt, og så er det der hånda klager. Det er frustrerende. Fant dog ut at hånda ikke blir påvirket av nedtrekk så lenge jeg bruker fingergrep fremfor håndgrep.

Ellers en relativt dårlig økt. Jeg begynner å skjønne viktigheten av å spise godt før trening, ettersom treningene blir så mye mer effektive da.

Trening:
Tredemølle – 10 minutter – 3.0 mets – forbrente kalorier: ca 115 kalorier
Sitte på huk – 4×90 sekunder
Tredemølle – 15 minutter – 3.3 mets – forbrente kalorier: ca 190 kalorier
Knebøy 5×4 – kroppsvekt
Tredemølle – 5 minutter – 3.6 mets – forbrente kalorier: ca 70 kalorier
Nedtrekk – 4×12 – 25 kg
Brystpress – Avbrutt etter noen få reps grunnet ekstrem smerte i hånda