Mat og trening – Mandag 20.07.2020

Mat og trening

Dette er et slitsomt liv. Nå som jeg har justert hvor mange kalorier jeg skal ha i meg i løpet av en dag, så innser jeg at det er svært vanskelig å få seg så mye mat. At jeg var nødt til å begynne å ta i meg tomme kalorier på diett, hadde jeg aldri trodd at ville være nødvendig! Nå må jeg fylle på med smør eller horrible mengder protein for å nå målene mine.

Mat?

Jeg er nødt til å planlegge kostholdet vesentlig bedre. Når jeg spiste 2000 kalorier per dag, så var det enkelt. Når jeg skal over 3000 kalorier, så er det slett ikke like enkelt. I dag ble jeg skikkelig kvalm etter middag, så må definitivit finne på noe smartere enn hva jeg har gjort i dag.

Bake brød i morgen? Jepp!

Lunsj:
Kyllingbryst med krydret blomkålris
Middag:
Kylling og pimientodip

Trening?

I dag hadde jeg voldsomt vondt i viljen, og lysten til å være sosial oversteg flere ganger evnen til å trene effektivt, så dagens 50 minutter på mølla tok til sammen nesten 2 timer. Opplegget i dag var 10 minutter oppvarming, deretter 2 sett med stigningsløp på 5 minutter 3.3 mets, 5 minutter 3.8 mets og 5 minutter 4.4 mets, for å avslutte med 10 minutter rolig gange til slutt. Deretter var planen at jeg skulle forsøke å kjøre litt vekttrening, men igjen så var det en sjanse for å være sosial, som effektivt spolerte lysten til å trene litt vekter. Det positive med kun mølletrening er at hånda blir bedre og bedre for hver dag, så innen en uke er jeg forhåpentligvis i stand til å utføre pressøvelser igjen.

Men jeg er faktisk noe sliten i armene etter i dagens økt. Det er fordi at når jeg gikk på 4.4 mets, så måtte jeg holde et svært godt tak i tredemølla for at jeg ikke skulle dette av hele greia. Muligens den beste grepstreninga jeg har utført, med unntak av farmers/waiters walk.

Trening:
Tredemølle – 13 minutter – 3.0 mets – forbrente kalorier: ca 115 kalorier
Tredemølle – 10 minutter – 3.3 mets – forbrente kalorier: ca 125 kalorier
Tredemølle – 10 minutter – 3.8 mets – forbrente kalorier: ca 145 kalorier
Tredemølle – 10 minutter – 4.4 mets – forbrente kalorier: ca 170 kalorier
Tredemølle – 7 minutter – 2.9 mets – forbrente kalorier: ca 80 kalorier