Mat og trening – Onsdag 29.07.2020

Mat og trening - Onsdag 29.07.2020

Det er ikke så mye å si for tiden, med unntak av at jeg nå har begynt å trene 2 dager med 1 dag fri. Spiser anbefalte kalorier fra kostholdsappen de dagene jeg trener og 600 kalorier under det på dager uten trening. Skal skrive en større oppdatering en av de første dagene i august.

Mat?

Nå er det knekkebrød som dominerer. Det finnes ikke lyst i meg til å lage mat, og har ikke lyst på noenting. Så da blir det enkelt hver dag, men det fungerer jo, for vekten går stadig nedover, selv om det ikke blir publisert noe her.

Lunsj:
Brisk knekkebrød med pålegg(Klemmeost med skinke og Stilton blåmuggost)
Middag:
Kjøttdeig, brokkoli og sjalottløk gratinert med Cheddar
Kveldsmat:
Brisk knekkebrød med pålegg(Klemmeost med skinke og Stilton blåmuggost)

Trening?

En bra økt på mølla i dag. Målet i dag var å finne ut hva som er maks hastighet og maks stigning som knærne mine kunne være med på. Derfor så ville det nærmest fylt 2 a4 sider om jeg skulle definert alle de ulike “mets”ene, men det som ihvertfall er fasit for min nye harde intervall er 5% stigning i 4.5 km/t, som gås i 90 sekunder før 90 sekunder hvile i 5% stigning i 2.7 km/t. Omregnet til mets så tilsvarer det hhv. 5.1 og 3.4 mets. I forbrente kalorier så er det ca 190 kalorier per set med 4 reps. Hvis man inkluderer oppvarming og nedtrapping så ender jeg opp med omlag 790 forbrente kalorier med 3 set intervall. Denne økten skal kjøres hver 4.økt.

Jeg er dog noe overrasket over at jeg faktisk klarte å fungere så godt som jeg gjorde med såpass mye forbrente kalorier. Er veggen min i ferd med å justere seg noe oppover? Jeg får se 🙂

Trening:
En hinsides mengde ulike mets som til slutt ga ca 840 forbrente kalorier.