Mat og trening – Torsdag 16.07.2020

Mat og trening

En aldeles nydelig dag. Grei temperatur, hyggelig familie, hytteliv og bading. Rett og slett oppskriften på en god sommerdag, akkurat i tråd med hvordan somrene ble tilbragt ved hytta når jeg var snørrunge.

Mat?

En liten smell i dag. Jeg har vært i familieselskap hvor det skulle inntas reker og krabber. Dermed så måtte jeg lage en lavkarboloff til det gildet, resultatet var dog det faktum at det ble mye bra og variert pålegg gjennom dagen, noe som medførte at jeg spiste litt vel mye mat, men det er kanskje i tråd med det jeg skrev i går, selv om jeg riktignok ikke hadde tenkt til å spise mer riktig enda.

Lunsj:
Lavkarboloff med klemmeost og kokt skinke
Middag:
Lavkarboloff med reker og majones
Kveldsmat:
Lavkarboloff med svinestek, kyllingbryst og remulade.

Trening?

Første delen av økten lurte jeg på om jeg var syk, for jeg svetta nesten ikke i det hele tatt. Det tok litt tid å forstå at årsaken til det var at jeg hadde ligget å duppet i fjorden under en time før trening. Det var dog fantastisk deilig, for jeg svetter jo omtrent like mye som en heks som ble brent på bål for noen hundre år siden.

Økten i seg selv er ikke noe å rope hurra for, men jeg sliter veldig med å finne alternative øvelser for den jævla (pardon my greek) hånda. Jeg gjorde nedtrekkene så tunge som mulig, ved å være eksplosiv ned og sabla treg opp igjen, og det ga umiddelbar effekt i form av melkesyre, men jeg kjenner at jeg begynner å savne å ta et mer helhetlig sett, for den egentlige eneste årsaken til nedtrekkene er fordi at jeg skal føle at jeg er litt sliten i overkropp er trening, ikke fordi at det er den eneste øvelsen jeg kan utføre med begge armer uten for sterk smerte. Det er dog deilig å se at jeg allerede nå begynner å merke forskjell på det å sitte på huk. Det hjelper på 2 ting, mykere knær og dypere/mer stabil knebøy. De 12 knebøyene jeg tok i dag var brutale, fordi jeg gikk så langt ned jeg klarte, noe som ga vesentlig mer slit enn de 20 som ikke var fullt så dype sist trening. Tredemølla ble litt amputert ettersom jeg måtte rekke “noe”, så det ble bare en runde med “stigningsvandring”(stigningsløp), men jeg er temmelig mør i beina i dag, så det fungerte greit å presse meg såpass hardt som jeg gjorde på den korte økta.

Trening:
Tredemølle – 10 minutter – 3.1 mets – forbrente kalorier: ca 120 kalorier
Sitte på huk – 5×90 sekunder (Holdt i 2 min på siste)
Tredemølle – 5 minutter – 3.3 mets – forbrente kalorier: ca 60 kalorier
Tredemølle – 5 minutter – 3.8 mets – forbrente kalorier: ca 70 kalorier
Tredemølle – 5 minutter – 4.3 mets – forbrente kalorier: ca 80 kalorier
Tredemølle – 1.5 minutter – 5.0 mets – forbrente kalorier: ca 30 kalorier
Knebøy 2×6 – kroppsvekt
Tredemølle – 6 minutter – 3.1 mets – forbrente kalorier: ca 70 kalorier
Nedtrekk, smalt grep – 2×12 – 25 kg
Nedtrekk, bredt grep – 2×15 – 25 kg