Matinntak – oppsamlingsheat #3

Matinntak - oppsamlingsheat #3

Dette innlegget er noe mer minimalistisk enn tidligere, men jeg har rett og slett ikke ork til å skrive en hel avhandling denne uken. Lysten på å drive denne bloggen er minimal for øyeblikket, men jeg kommer nok sterkere tilbake. Det kan godt hende at jeg ved en bedre dag enn i dag også vil legge til kommentarer på dette innlegget.

Onsdag 3.juni 2020

Lunsj:
Stekte pølser med smeltet ost

Middag:
Grillplanke med blomkål og sennepssaus

Torsdag 4.juni 2020

Måltid:
Fløtegratinerte koteletter med blomkål

Fredag 5.juni 2020

Måltid:
Kyllingfilet med gratinert blomkål

Lørdag 6.juni 2020

Lunsj:
Rester av kyllingfilet og stekte pølser
Middag:
Ovnsstekt torsk med bacon og blomkål

Veiedag 7.juni 2020 (søndag)

Til forskjell fra tidligere, så blir søndag morgen den offisielle dagen for veiing. Dette fordi at da blir det noe lettere å tilpasse den kommende ukens mat, og muligens vil det dermed også blir enklere for meg å sette av tid til alt det jeg har tenkt til å skrive på denne bloggen. Vektnåla stoppet på 224.1 kg i dag, hvilket tilsier at jeg har gått ned 1.8 kg de siste 5 dager. Er det virkelig mulig? Det kan være mulig, men da har jeg isåfall et behov på over 4400 kalorier for å opprettholde vekten. Men det kan også like gjerne være noe vann inne i bildet, så jeg forholder meg til at behovet er de ca. 3875 kaloriene en stund til. Riktignok så vurderer jeg å begynne å tro på en av appene jeg bruker, hvilket sier at jeg har et behov for 3974 kalorier på nåværende vekt.

Lunch:
Chaffle v2
Middag:
Gratinert brokkoli med kjøttdeig
Snacks:
Atkins – Chocolate Peanut Caramel Bar

Oppsummering av de siste dagers hellige matinntak

I snitt har jeg de siste 5 dager spist 18 gram karbohydrater, 177.5 gram proteiner og 125 gram fett, hvilket utgjør 1953 kalorier. Ut fra tesen om at man går ned 1 kg per 7000 kalorier og at jeg trenger 3875 kalorier for å verken gå opp eller ned i vekt, så jeg har på de siste 5 dager hatt et kaloriunderskudd på 9610 kalorier, hvilket utgjør ca. 1.4 kg i vektnedgang.