Mat og trening – Fredag 10.07.2020

Mat og trening

Fytterakkern pokkern. De siste dagene har vært helt forferdelige og jeg har knapt hatt energi. Nå er jeg litt slik man føler etter en hard fyllekule og tenker aldri mer, for det er helt sikkert, en slik runde som jeg har hatt siden tirsdag med kvalme, diare og raping, ønsker jeg ikke engang at min verste fiende får (nei, det var løgn), for dette har virkelig tatt på. At treningsøkten ble såpass grei i dag er overraskende når alt har gått tvers i gjennom siden tirsdag.

(Jeg vet ikke årsaken, men jeg nok en eller annen form for intoleranse mot gluten. Sannsynligvis irritabel tarm, men kan også være annet f…skap. Den store fordelen er at uansett om jeg sprekker, så tvinger kroppen meg raskt tilbake i rett vei igjen, så selv om det er slitsom når det står på, så er det kanskje ikke så dumt alikevel)

Mat?

Tilbake i riktig spor etter noen dager hvor alt gikk på tverke.

Lunsj:
Tomatsalat med jarlsberg og tzatziki
Middag:
Kyllingbryst med blomkål, soyasmør og tzatziki

Svetting?

Satte meg som mål i dag at jeg skulle gå 1 time sammenhengende i 3.0 mets. Det gikk ikke, jeg “brøt” etter 42 minutter og måtte ha 10 minutter pause før jeg tok de siste 18 minuttene, grunnet at ryggen var så inni granskauen vond. Riktignok, så måtte jeg etter 8 minutter gå ned til 2.8 mets, før jeg justerte meg tilbake igjen på 3.0 de siste 3 minuttene. Jeg begynte å vagge etter ca 20 minutter og ikke lenge etter så begynte ryggen å klage voldsomt.

Men det er ny rekord, både i lengde og forbrente kalorier, så jeg kan ikke klage. Var dog helt utslitt, så ble ikke noe vekttrening i dag heller.

Trening:
Tredemølle – 53 minutter – 3.0 mets – forbrente kalorier: ca 603 kalorier
Tredemølle – 7 minutter – 2.8 mets – forbrente kalorier: ca 75 kalorier