Mat og trening – Søndag 28.06.2020

Mat og trening

Ikke så mye å skrive i dag, det kommer et annet innlegg senere i dag som er langt lengre og mer interessant enn dette, men jeg kan avsløre at det dreier seg om at jeg har nådd den første milepælen i dette slankeprosjektet.

Hva høgde jeg innpå i går?

Det ble en snodig dag i går. Først så lagde jeg meg proteinvafler basert på eggehvite, ost og proteinpulver med jordbærsmak. Dette var første forsøk, og de ble spist med både reker i majones og lavkarbo lønnesirup. Det første var et forsøk, på om det faktisk gikk an. Det høres temmelig uhyggelig ut med jordbærsmak+reker i majones, men det fungerte faktisk veldig bra. Jeg var dog ikke helt fornøyd med konsistensen, så jeg skal videreutvikle denne oppskriften. De smakte forøvrig veldig bra også med lønnesirup på, og når fuktigheten fra sirupen trakk inn i vaflen, så ble også konsistensen svært bra. Hensikten med dette er å få flere bruksområder til proteinpulveret, for shake er ikke alltid så interessant.

Hva angikk resten av dagen, så ble jeg kvalm og generelt i uggen form etter jeg var på trening. Det medførte at jeg ikke klarte å lage mat, så da gikk de siste pølsene jeg hadde i kjøleskapet ned i dragsuget, sammen med rå løk, ketchup, klemmeost og cheddar & pimiento dip. Det gjorde nytten, men karbohydratene i dag kom nok fra tilsetningsstoffer fremfor grønnsaker.

Lunsj:
Proteinvafler med reker i majones samt lavkarbo lønnesirup
Middag:
240 gram Texas Hot Dog(Rema 1000) med rå løk og dip

Trening?

Joda, det ble nå det. I motsetning til vanlig, så tok jeg tredemølla til slutt, noe som ble tøffere enn det jeg trodde. Jeg hadde flere ganger under økten blodtrykksfall, og på slutten så jeg stjerner og planeter av den minste bevegelse. Ellers en dag hvor det var kabeltrening som sto i fokus, i motsetning til apparater som jeg pleier å trene. Armene mine er helt kake i dag, så dette blir en rolig dag uten de store utfordringene.

Trening:
Tredemølle – 12 minutter – 2.7 mets- forbrente kalorier: ca 120 kalorier
Knebøy – 3×8 – Kroppsvekt
Triceps pushdown med flat hånd, kabel – 3×12 – 41 kg
Facepull, kabel – 4×12 – 41 kg
Overhead Triceps Extension, kabel – 5×12 – 41 kg
Stående roing, kabel – 4×12 – 41 kg
Brystpress, kabel – 1×8 – 18 kg (triceps var helt tomme for krefter og jeg ga opp)