Mat og trening – Fredag 26.06.2020

Mat og trening

Ett innlegg om dagen er ikke lett, spesielt ikke når man bor i en bakerovn. Jeg, i motsetning til de aller fleste nordmenn ser virkelig frem til “kuldeperioden” som skal starte i morgen. En ting er at det blir mulig å sitte innomhus uten å ha på 4-5 vifter, men en annen ting er at det også vil bli langt kjøligere på treningssenteret.

Hva spiste jeg i går?

Dette var en god opplevelse, til og med proteinshaken ble god når den ble tilsatt en smak til. Jeg har en hel drøss med ymse aroma som i utgangspunktet er ment for å bruke til produksjon av juice til e-sigaretter. Men etter man har blitt relativt oppdatert, så er det endel av dem som inneholder stoffer man ikke ønsker å dampe. De stoffene er ikke farlig når de opptrer uten fordamping, så derfor hender det at jeg tilsetter de i andre ting som skal være søte, og denne lille endringen gjorde at selv konsistensen ble perfekt på shaken.

Torsk og bacon blir aldri feil. Enkelt, raskt og godt. Riktignok så trodde jeg det var lettsaltet fisk, så jeg saltet ikke. Det viste seg at det ikke var salt, så det ble litt kjedelig, men baconet smittet heldigvis over litt av sitt salt. Det er egentlig en god ting, ettersom jeg bestreber å kutte ned på saltbruken min. Lunsjen var helt grei, men jeg har nok smakt bedre kjøtt i mitt liv, så ingen stor sjanse for at Brødrene Ringstad får en storselger der til meg.

Lunsj:
Grønn salat med urtemarinert svinekjøtt og ost
Middag:
Torsk (400 gram) med baconsmør og blomkål
Tilskudd:
Proteinpulver(50 gram) – PF Whey Protein Isolate Jordbær tilsatt “butter cream” aroma.

Trente jeg i går?

Jepp, ny rekord på mølla, 36 minutter med 3 mets i snitt. Jeg måtte variere intensiteten endel fordi både høyre ankel og kne tidlig sa i fra at de nye skoene jeg har kjøpt, ikke passer min kropp. Jeg skal dog se om jeg får gått de inn litt mer, før jeg avgjør om jeg må kjøpe meg et par til med sko, til å bruke på treningen. Ellers så ble det bare standardøvelsene med brystpress, nedtrekk og sittende roing. Brystpress er virkelig en øvelse som avslører den muskulært svakeste delen av meg. Min brystmuskler er omtrent fraværende, og 35 kg er nok for å gjøre meg helt gåen. Når jeg ser relativt spinkle folk som trener med 60 kg, så lurer jeg på hvordan jeg kan være så pinglete der 🙂

Trening:
Tredemølle – 36 minutter – 3 mets- forbrente kalorier: ca 400 kalorier
Nedtrekk, bredt grep – 4×12 – 35 kg
Sittende roing – 3×12 – 55/60 kg
Brystpress – 3×12 – 35 kg