Mat og trening – Lørdag 04.07.2020

Mat og trening

Er skikkelig matlei om dagen og så virkelig frem til en planlagt sprekk i dag, søndag 05.07.2020. Min eldste nevø fyller 14 år til uken, og i dag skulle jeg i hans bursdag for å få litt påfyll av raske karbohydrater. Dette er en utebursdag og i følge værgudene, så skal det ikke bli flott vær i Moss i dag. Dermed blir sprekken utsatt noen dager, og det tærer skikkelig på nå kjenner jeg. Alt handler om at jeg er særdeles lite oppfinnsom i matveien, for det er knapt begrensninger utover karbohydrater for hva som man kan finne på, når man spiser lavkarbo. Samtidig ønsker jeg å være relativt restrektiv med kunstig søtning, og da faller jeg ofte i de samme fellene, uke etter uke, noe som gjør at det er vanskelig å spise fornuftig uten en eneste sprekk Men jeg har heller ikke planlagt et liv uten sprekker, det er bare at de ikke skal bli for mer enn maks 1 dag en gang annenhver måned eller noe sånt. Så på tirsdag, så blir det pizza og potetgull(Jepp, ingen spøk!)

Ellers er jeg 200 kalorier over de angitte 2000 kaloriene per dag, og ettersom jeg har sett på netto kalorier av hva jeg har fortært tidligere denne uken, så har jeg mao gjort litt småfeil. Dermed har jeg kun drøye 1800 kalorier å spise i dag, men da blir det torsk og bacon i dag, så det går helt fint.

Kjevetrening?

Fryktelig kjedelig, middagen står på repeat, selvom den er farlig enkel (og god)

Lunsj:
Lammeburgere med agurk, cheddar, ketchup og sennep innpakket i skivet kyllingbryst
Middag:
Blomkål, jarlsberg, kjøttdeig og løk med krydder
Tilskudd:
Proteinpulver(30 gram) – PF Whey Protein Isolate Jordbær 

Fysisk aktivitet?

Jøss, jeg hadde en følelse av at dette kom til å bli skikkelig ræva. Kroppen føltes ikke bra ettersom jeg hadde fått i meg altfor lite karbohydrater før trening, men kanskje fett før trening er viktigere på lavkarbo, fremfor karbohydrater. Dette må forskes mer på. Ellers så har jeg det høyeste tempoet på tredemølla i denne omgang, selv om lengden det pågikk ikke var noen ny rekord, tror jeg. Bena gikk nesten som trommestikker i dag, mens pusten var det som begrenset meg i størst grad. Det var dog en drøy smerte i høyre ankel de første 10 minuttene, men enten så sluttet det å gjøre vondt eller så ble det bare bedøvd…

Resten av økten bar dog preg av utmattelse på tredemølla samt null og niks karbohydrater å drive musklene på, men jeg tenker at det viktigste for meg er å gå, mens vekttreningen er der mest for å opprettholde eksisterende styrke under slanking (altså ikke direkte for muskelbygging). Når det er sagt, så merker jeg relativt stor forskjell på hva jeg trener med nå, kontra 15.juni. Må nok bestille en time hos lege Solvang for å få en reell kroppsanalyse, slik at jeg kan spore forskjeller i større grad.

Trening:
Tredemølle – 17 minutter – 3 mets – forbrente kalorier: ca 190 kalorier
Tredemølle – 15 minutter – 3.5 mets – forbrente kalorier: ca 200 kalorier
Tredemølle – 5 minutter – 3.6 mets – forbrente kalorier: ca 70 kalorier
Sitte på huk med hælene planta i bakken – 1×45 sekunder – (Ga meg grunnet at jeg var svært nær å besvime)
Sittende roing – 3×12 – 60 kg
Brystpress – 3×12 – 40,45,50 kg
Nedtrekk, pendelapparat – 2×12 50 kg
Nedtrekk, pendelapparat – 2×12 50 kg (de 6 siste på hvert sett var halve, altså belastning hele tiden)
Push down, kabel – 3×10 – 45 kg