Mat og trening – Mandag 06.07.2020

Mat og trening

Nja, jeg spiser jo riktig, men maten er grusom kjedelig. Er nødt til å finne noe inspirasjon et eller annet sted, ellers ender dette med sprekk… Nei, vent litt. Det ender garantert med sprekk, for i dag skal det sprekkes. Altså, kun i dag. Ikke i morgen. I dag blir det pils, pizza og potetgull. I morgen blir det sikkert blomkål, kjøttdeig og vann igjen…

Spiste nesten 100 kcal over kalorimålet, 600 kcal igjen resten av uken, med unntak av i dag som blir en mørk, dyster dag i kalenderen med altfor mye kalorier. Kanskje til og med kalorioverskudd(ca 4300 kcal) i dag. Den som lever får se 🙂

Fôr?

Neh, spiser det samme til middag, dag etter dag, ettersom det er godt, men det er kun fordi jeg er lei av mat og ikke gidder å gjøre noe spennende. Men jeg føler meg litt melkeku som også spiser det samme dag etter dag.

Lunsj:
Chaffles Mozzarella
Middag:
Blomkål, kjøttdeig og tzatziki med krydder

Fysisk fostring?

Nja, jeg er litt ambivalent i dag hvorvidt dette var en god økt eller ikke. Jeg bestemte etter at intervalløktene at jeg kun skulle kjøre tredemølle, og utfra antall mets, så forbrente jeg altså nesten 600 kalorier på mølla i dag. Det er uten tvil en ny rekord, og nå begynner jeg å føle at en hastighet på 3.3 km/h er en hastighet som jeg kan gå på en langkjøring. Skal prøve det på onsdag, og se om jeg klarer en time, dvs. 3.3 km. Dette avhenger selvsagt at kne og ankel spiller like mye på lag som de gjorde i dag, men det er liten tvil om at smertene i kneet blir mindre og mindre etterhvert som jeg går mer. For en skal ikke kimse av effekten enkel vandring gjør for min ben. Du kan selv prøve å gå en strekning med 120-130 kg for mye på kroppen.

Tilbake til ambivalensen. Jeg følte meg svært sliten etter trening og sa til Linn Solvang (daglig leder og eier, GYM1540) at jeg ikke har vært så sliten på 26 år, og det tror jeg faktisk er farlig nærme sannheten. Men når jeg nå har kommet hjem, så merker jeg at jeg føler meg nesten utilpass fordi at jeg har vært på trening uten å bli sliten i overkroppen. Så neste gang jeg føler meg “dæff” etter en tur på mølla, så må jeg pushe litt vekter også. Om jeg så må hvile en halvtime etter mølla, så skal jeg kjenne litt på at det gjør litt vondt ihvertfall et eller annet sted i overkroppen.

Trening:
2x Tredemølle, intervall – 5 min/3 mets, 3 min/3.6 mets og 2 min/4.3 mets hvilket utgjør et minus i kaloriregnskapet på ca. 260 kalorier
Tredemølle, intervall – 5 min/3 mets, 2 min/3.5 mets, 1.5 min/4.2 mets og 1.5 min/3.6 mets hvilket utgjør et minus i kaloriregnskapet på ca. 130 kalorier
Tredemølle – 8 minutter – 3.3 mets – forbrente kalorier: ca 100 kalorier
Tredemølle – 8 minutter – 3.0 mets – forbrente kalorier: ca 90 kalorier