Mat og trening – Mandag 22.06.2020

Mat og trening - Mandag 22.06.2020

Nu er tiden inne for en endring, og jeg skal satse alle kluter på at jeg klarer det. Målet er at jeg skal skrive et innlegg her inne hver dag, om hva jeg gjorde i går. Ukentlige oppsummeringer fungerer greit for meg, men jeg har fått noen tilbakemeldinger på at jeg skriver for lite her inne. Jeg har dog ingen planer om å produsere innhold slik rosabloggerne gjør, ehh… influensere heter det visst nå. Ett rimelig forferdelig ord i mine øyne. Kunne de ikke ha klart å funnet på noe fornuftig når de først skulle endre ord fra rosabloggere?

Hva døttet jeg i gapet i går?

Det var i grunn ikke spesielt spennende, faktisk var middagen svært lite god. Tror de frosne brokkoliene fra Coop nok har vært tint en gang før, for jeg er svært skeptisk til om jeg i det hele tatt kan kalle den brokkolimosen jeg lagde for menneskemat. Det var en smørje som jeg prøvde å tilsette det jeg hadde av smak, uten at det ble godt i det hele tatt. Eneste resultatet var at det ble i overkant mye karbohydrater og så mange kalorier at jeg ble nødt til å justere spiseplanen min for resten av uken.

Lunsj:
Kjøttdeigform med brokkoli
Middag:
Kyllingfilet og brokkolimos med blåmuggostsaus og tzatziki.

Hva så med treningen?

Økta i går var knallbra. Jeg kjente tidlig på tredemølla at kneet mitt ikke var helt fornøyd, så jeg måtte nedjustere både hastighet og stigningsgrad relativt fort, men mot slutten så økte jeg noe, mens de siste 5 minuttene ble beintøffe, noe jeg angrer litt på dagen derpå, for kneet er ikke spesielt behagelig nå. Resten av økten var bra, men jeg prokrastinerte en god stund mellom kabeltreningen og resten av økten.

Trening:
Tredemølle – 20 minutter – 3 mets- ca forbrente kalorier: ca 220 kalorier
Tredemølle – 10 minutter – 3.3 mets- ca forbrente kalorier: ca 120 kalorier
Vertical Overhead triceps extension, kabel – 3×10 – 36 kg
Push down, kabel – 3×10 – 40 kg
Nedtrekk, bredt grep – 2×10 – 35 kg
Nedtrekk, smalt grep – 2×10 – 40 kg
Sittende roing – 3×10 – 60 kg
Brystpress – 1×10 – 35 kg – 2×8 – 30 kg (Triceps var fullstendig ferdige, notat til senere, brystpress før kabeløvelser)