Oppsummering April 2020

Oppsummering April 2020

Denne oppsummeringen, som er den første store oppsummering, drar også med seg noen dager av mars, dvs. dette angår alt jeg har døtta i gapet mellom 25.mars-30.april 2020. Som den oppmerksomme leser vil få med seg, så er det en endring i antatt forbrenning fra de tidligere ukers oppsummering, rett og slett fordi jeg har brukt feil tall i utregningen. Mer om det kan dere lese her.

Hadde ikke PostNord gjennomført det grønne skiftet, så hadde jeg nok kunne publisert en vekt i dag også, men i følge sporingen, så brukte varen nesten 12 timer fra Oslo til Langhus i går, så vi må anta at transporten av min nye personvekt går med skilpadde. Men jeg har har et mål av den enorme magen, i det minste(eller største).

Utfra dette, så ser dere at magen min har blitt 9 cm “kortere” i omkrets, så tross alle utregninger som har vært feil, så er det ingen tvil om at dette fungerer.

Makroen er milimetere fra å være korrekt, så alt i alt, så må jeg si meg fornøyd med denne uken.

Og resten kjenner dere kanskje fra før, om dere har lest noen innlegg på denne siden, men jeg har altså spist 211 gram fett, 173 gram proteiner og 23 gram karbohydrater i gjennomsnitt hver dag. Dette gir igjen 2694 kalorier i gjennomsnitt, per dag.

Utfra kunnskap om forbrenning, så antar jeg at jeg trenger ca 3875 kalorier daglig for å opprettholde vekten. Videre så antar jeg at jeg trenger å spise ca 7000 kalorier for å forbrenne 1 kg kroppsfett. Med litt rask hoderegning, så ser jeg at jeg har vært 1181 kalorier i underskudd hver dag, igjen i gjennomsnitt. Når vi multipliserer 1181 kalorier med 37 dager, så blir det 43 697 kalorier i underskudd.

Det innebærer at jeg har gått ned ca 6.2 kg siste 37 dager. Om jeg går ned i tilsvarende tempo over tid, så vil jeg nå 115 kg om 18 måneder, eller i November 2021. Det gir et snitt på litt i underkant av 1.5 kg i uken, og det kan være en grei vei å gå, selv om det nok vil gå noe ned når vekten begynner å normaliserer seg etterhvert og store kaloriunderskudd blir vanskeligere å gjennomføre.

Visualisering av makro samt kaloriregnskapet for denne perioden

Dette er hva jeg har spist de siste 37 dager, målt i prosent av de ulike næringsgruppene. Målet er at jeg skal spise 71% fett, 25% proteiner og 4% karbohydrater per dag. I gram så utgjør det 224 gram fett, 178 gram proteiner og 28 gram karbohydrater

Faktiske kalorier er hvor mange kalorier jeg faktisk har spist i gjennomsnitt de siste 37 dager, mens planlagte kalorier er målet for hvor mange kalorier jeg skal spise hver dag.